• 10.jul.2011     Kl.16:17
  • Releasing nytt prosjekt: Veltrent Mamma!

    Ja, n skal dere hre. Jeg har prvd det meste som motivasjon. Men jeg kommer ikke riktig i gang igjen med formen slik den en gang var (sommeren 2009). I prinsippet s er kroppen minimalt forandret etter graviditet og barnefdsel, og vektmessig er jeg snn omtrent der jeg var fr jeg ble gravid. Muskler, derimot, er det ikke mye av, og det er det som jeg synes er pent. En veltrent, muskuls kropp.

    Men, med fare for hres altfor kroppsfiksert ut (er ikke alle det?), s savner jeg mange av helsegevinstene med trene regelmessig og ha en sterkere kropp. Overskuddet som kommer gjennom trening er absolutt min motiasjon nummer 1. Deretter kommer den automatiske lysten til leve sundere, bedre selvtillit, bedre humr og bedre holdning. God holdning gjr mye med en kropp, og jeg kan godt se jeg har sunket sammen litt de siste ra. I tillegg er sprettrumpa borte, og den skal s absolutt trenes tilbake igjen.

    Jeg er tidenes drligste til holde slike avtaler med meg selv, s jeg har rett og slett laget et avkrysningsskjema som jeg skal bruke nr jeg oppdaterer treninga her p bloggen. I tillegg skal det komme formbilder hver uke. 1. august er en mandag, s jeg kommer nok med "Fr" bilder den dagen. Formbildene kommer pfredag morgen. Det er den dagen jeg vil vre ferdig med 3-4 av ukas 5 kter, og sannsynligvis den dagen jeg fler meg i best form.

    Kostholdsmessig er jeg generelt motivert til vre sunn. Sommeren er vanskelig her i Danmark, for vi spiser ute hele tiden. Men det er ingen unnskyldning. Jeg m spise masse mer for oppn resultater, men ogs sunnere. Husker da jeg trena 5 ganger i uka tidligere, s hadde jeg allerede spist 3 mltider fr lunch. Jeg kan godt merke det p matlysten nr jeg trener, og det kan jo kun vre positivt for resultatet nr det kommer til muskelbygging. Jeg spiser generelt litt(!) lowcarb, s det fortsetter jeg nok med, og prver ke protein- og fettinntak istedet.

    Jeg vet at kroppsfokus i blogger ikke er srlig populrt. Det er derfor viktig av meg understreke at dette IKKE er trening og slanking, men trening for oppn en mer muskuls kropp. Jeg har p ingen mte behov for g ned i vekt, snarere tvert imot, og nsker p ingen mte fokus p vekt. Jeg vil ha mitt speilbilde som fokus, og et ml om markerte muskler.

    Jeg vil ogs vise andre og meg selv at man selvflgelig kan vre veltrent selv om man har ftt barn. Det finnes ingen "regel" om at mdre ikke kan vre muskulse og stolte over kroppen sin. Jeg vil bli en stolt og sterk mamma. Og det gjr ikke noe om mannen min synes jeg er lekker heller.

    Jeg vil ogs understreke at jeg regner med, og er forberedt p litt negative kommentarer rundt dette. Men jeg tar det ikke s tungt. Jeg skal nok kunne forsvare min misjon.

    S tror jeg at jeg har ftt notert ned det hele. Jeg gleder meg, og skal bruke resten av Juli mned p motivere meg selv. Jeg har ogs ordnet meg et lite motivasjonsskjema:



    

    8 kommentarer

    Silje Hermansen

    10.jul.2011 kl.18:43

    Lykke til! har ikkje vrt veltrent s veldig mye av mitt liv, men rett fr graviditeten va p mitt beste p den fronten. Skjnne godt ka du mene, d e godt fle s i form! I tillegg har d mange helsemessige fordela bygge muskla, d veit som har hatt mye problema m prolapsa i ryggen. En sterk torso e absolutt m p forebygge mange plaga. You go girl! skal komme m i gang nr husokkupanten min fr kndd s ut. ;)

    Trine

    10.jul.2011 kl.21:16

    Jeg synes du har verdens beste begrunnelse til g i gang, og hva er bedre enn ha noe som forplikter litt mer enn bare ens egen lille plan! S ingen grunn til negative tilbakemeldinger!

    Elsker trene. Det er godt bde fysisk og mentalt, men pga skade, har jeg hatt litt problemer med komme igang igjen. Men n skal jeg ogs bare igang!

    Har du noen id om det blir lp. sykling, treningssenter, el....?

    Perlen

    10.jul.2011 kl.21:37

    Silje Hermansen: Jepp:) Og du skal vite at nr man gr rundt med en unge p arma hele dagen, s fr man gode skuldermuskla iallefall:) Synes muskler er vakkert p jenter. Og ja, det er uten tvil mange helsefordeler:) Lykke til med kninga:)

    Perlen

    10.jul.2011 kl.21:40

    Trine: Jeg vet iallefall alt om hvor vanskelig det er komme igang. Men to uker i ilden og man vil bare fortsette og fortsette:) Jeg tar nok 4 styrkekter i uka i treningsstudio og en dag med lping eller liknende ute i naturen.

    Trine

    10.jul.2011 kl.21:45

    Ja, fr satse p det. ;-) Fr bare 'spenne hjelmen' og komme igang.

    Tror jeg starter med sykling, ut over ridningen. S fr jeg se hvordan kroppen takler det.

    Wheelbug

    11.jul.2011 kl.20:53

    Helsegevinst er jo den alleraller beste motivasjon til begynne. Enten man er stor og tung, eller liten og lett trenger man helsa si, og hvis man da ikke passer p kroppen kan den lille og lette like gjerne vre den som ender opp med alvorlige sykdommer senere i livet! :) Jeg samler ogs motivasjon for komme i gang 6 uker etter fdselen. Har ambisjoner om 2 kter i uka jeg da... Tror det er mere realistisk for meg, for da kan jeg kanskje greie fortsette nr skolen begynner igjen.. :)

    Cecilie

    14.jul.2011 kl.13:32

    I believe in you, Perlemor:)

    Skulle nske jeg var like flink, og motivert;)

    Perlen

    19.jul.2011 kl.05:56

    Cecilie: Takk, kjre C:)

    Skriv en ny kommentar

    Perlen

    Perlen

    27, Trondheim

    Hei! Jeg er en ekte Perle som befinner seg i Kbenhavn hvor det er dejligt vre norsk. Den 14.07.10 ble jeg mamma, og den 29.11.10 ble jeg kone. Det har vrt et stort r for meg og min lille familie, og jeg gleder meg til se hva 2011 bringer for oss. Hvis du vil flge med, s forteller jeg det meste her p bloggen. Jeg kan kontaktes p mail: merethethangstad@gmail.com

    Kategorier

    Arkiv

    Design av camillafredrikke.blogg.no
    hits